Premiär och premiär...

Idag har jag premiärer. Dels så gör jag något som jag aldrig hade tänkt mig, jag bloggar! Jag gillar inteordet blogg, men nu verkar jag vara tvungen att som det så fruktansvärt fult heter "blogga".Detta brukade ju vara en dagbok, men tydligen inte längre. Om någon då (av något himla konstigt skäl som jag inte kommer på just nu) kommer och frågar mig: "Öh, Jonathan har du skrivit dagbok någon gång?". Vad ska jag då svara? "Ja, fast den blev en blogg" eller kanske "nä, en gång trodde jag det men det var bara blogg". Det tredje alternativet som kanske är det vettigaste men även det klart mest ignoranta vore att istället för att besvara frågan genomatt helt sonika börja prata om vädret för att jag ändå inte vet huruvida jag har skrivit någon dagbok eller ej.

Nu haglar premiärerna och jag har redan lyckats göra min andra som ni (hade varit fräckt om det varit fler än en nöt som hade läst det här, om så inte är fallet så är det av artighetsskäl jag använder ordet"ni") med största sannolikhet inte har märkt. Premiären består nämligen av det enter-slag jag nyss gjorde vilket ledde en radbrytning som inte har funnits i mina dagboksinlägg/bloggar innan. Jag läste faktiskt mina gamla skrifter just innan jag skulle skriva detta och upptäckte att det inte fanns några radbrytningar överhuvudtaget. Förövrigt så var det faktiskt tämligen underhållande att läsa mitt gamla skitsnack. På något sätt känns det lite som jag, eller vad man ska säga för att låta så där filosofisk som jag hade tänkt bli.

Ikväll är jag faktiskt lite ledsen också, eller ganska mycket. Det måste finnas någon förbannelse över namnet Mattias, det finns många Mattiasar som jag inte orkar med (obs! om du heter Mattias och jag känner dig så är du ett undantag). Just nu är den äckligaste Mattiasen helt klart Mattias Jonsson-äckleti Djurgården som gjorde mål på blåvitt och gjorde därmed hela den vettiga delen av Sverige olycklig. Radiokommentatorn var ju inte heller helt underbart sagolik. Förstod verkligen ingenting av matchen opch när jag trodde att det var ett farligt läge så kunde bollen vara i mittcirkeln, och massa annat sånt som jag inte kan förklara så enkelt i text. Nu orkar jag inte tänka på den där fula pissmatchen något mer så jag är tvingad att byta ämne...

Men till vad? Hmmmm... idag var jag på andra långgatan med Gustav, det var en spännande utflykt men det låg inte lika mycket porrbutiker där som vi trodde. Bara två, enligt vår officiella statistik. I för sig så måste det ju uppstått en ganska hård konkurrens situation på den gatan och det kanske inte är så konstigt att det slås ut några butiker, men det var ändå förvånande. Åhå, nu kom jag på en sak! Jag skulle skriva ut några kort till imorgon. Nu känner jag mig smart, har nämligen varit skapligt glömsk på sistone.

Imorgon måste jag verkligen sätta mig med matten, även om min motivationsnivå har sjunkt till botten av havet. Aja, det ordnar sig nog, men mina tandtuggummin från apoteket har tagit slut. Inte bra. Men det finns nog fler därnere. Har ju tänkt att tugga runt fem stycken om dagen vilket är rekommenderat, har i alla fall verkligen ingen lust att betala någon dyr tandläkarräkning som skulle kunna få efter årsskiftet om jag inte sköter mina tänder på ett bra sätt.

Näääääääääääääää, sjukt var mycket jag har skrivit. Om nihar några anmärkningar på min språk eller bara vill förolämpa mig för mina konstiga nonsenstexter så kan man skriva ett mail eller nåt sånt. Nu är det verkligen godnatt, bonne nuit, comme on dirait en français. Vi kanske hörs.....

Mån 24 apr 2006 23:49

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0