Inte nu igen!

Idag är det tisdag. Det var ju bara en vecka sedan det var tisdag senast. Räcker inte det? Varför finns det inga tisdagsfria veckor? Tisdagen är den värsta dagen på veckan. Jag har mitt enda tråkiga ämne. Dessutom har jag det två gånger. För att göra det ännu värre så läser jag det med ettorna som är tre år yngre. Och ofta med tre timmars håltimme emellan. Men jag är inte bitter.

Förra tisdagen slapp jag faktiskt den andra hemska, tråkiga naturkunskapslektionen för ettorna skulle ha temadag. Sen vaccinerade jag mig också. Östra sjukhuset är faktiskt riktigt stort. När jag kom in funderade jag en sekund på om jag hade varit där någon gång tidigare. Efter två kom jag på att jag föddes där. Hur som helst, jag var där tjugo minuter i fyra. Jag kom inte ut därifrån förrän klockan slagit fem. Dessförrinnan hade jag hunnit med att vänta ungefär en timme på ett läkarbesök som varade i två minuter. Doktorn frågade mig bara om saker som jag redan hade fyllt i på pappret han hade. Helt onödigt besök. Och sen kostade det ungefär 75kr i minuten också, för jag fick reda på i kassan att det kostade 150kr för bara läkarbesöket! Först nu förstår varför folk orkar jobba för 20.0 poäng i gymnasiet och gå den förfärligt tråkiga naturlinjen och lära sig massa tråkiga och onödiga saker bara för sakens skull. Man på detta vis får man nämligen chansen att bli läkare. Och när man har jobbat ett tag får man det riktigt slött. Det krävs endast att man kan läsa innantill från ett dokument i två minuter och vips har man en tjänat in en stor slant. Själva sprutan tog ännu kortare tid, sådär cirka en halvminut från det att jag gick in i rummet till dess att jag kunde gå ut. För att sammanfatta besöket så var det mycket väntande, mycket betalande och lite sprutande.

Efter det var Blåvitt-AIK och massa poliser på stan överallt. Och massa människor som uppmanade till att hata det både det ena och det andra. Själva matchen blev ännu värre. Men den har jag totalt förträngt. Gårdagens match mot Brommapojkarna minns jag dock som om det vore igår (inte så konstigt med tanke på att det var igår). Spelet var ju inte bra men vi vann. Och jag blev glad, vilket inte är helt fel.

Denna tisdagen trodde jag att jag skulle dö på den andra naturkunskapslektionen. Det borde stå i gymnasieordningen att man inte får ha två lektioner med naturinriktining på en dag pga det lidande man utsätter eleven för. Och än mindre lägga en håltimme emellan, och än mindre om håltimmen egentligen utgör flera timmar. Men jag lever än. Frågan är om jag överlever resten av veckan för jag har massa skolarbete kvar innan jag på fredag ska bege mig till Rumänien. Det ska i alla fall bli roligt. Hoppas jag. Och sen blir det student... hurrahurra, jätteroligt.... eller inte särskilt. Men jag ska sticka till Italien sen och till hösten blir det universitetet så det blir nog kul i alla fall.

Sono stanco. Så nu blir det sova för min del. Ska upp och ha nationellt svenskaprov imorgon så jag behöver sömn. Buonanotte, bonne nuit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0